Movies i’ve watched #4

Vandaag heb ik voor jullie weer een artikel over de films die ik de laatste tijd heb gezien. Het zijn drie totaaaaal verschillende films die ik heb uitgezocht. Ik ben benieuwd of er iets voor je tussen zit. Enjoy!

1. The First Wives Clubfirst wives club
Categorie: Komedie
Trailer

Het verhaal over drie middelbare rijke vrouwen uit Manhattan die meer dan alleen een zeer lange vriendschap gemeen hebben. Na jarenlang hun mannen te hebben geholpen te klimmen op de ladder van succes, zijn ze alledrie gedumpt voor een jongere, welgevormde schoonheid. Maar het trio is vastbesloten hun pijn om te zetten in geldelijk gewin! Ze bedenken een slim en duivels plan om hun ex’en te raken waar het écht pijn doet: hun portemonnee! 3 vrouwen worden kwaad en nemen wraak!

Enorm grappig, dat is de enige manier waarop ik deze film kan beschrijven. Deze film uit 1996 met in de hoofdrollen Bette Midler, Goldie Hawn en Diane Keaton toverde een hele grote glimlach op mijn mond. Een echte feelgood movie om bij op de bank te ploffen met een bak popcorn. Het zijn drie totaal verschillende dames die elkaar na jaren weer terug vinden tijdens een begrafenis.

2. The Covethe cove
Categorie: Documentaire
Trailer

Al sinds TV-held Flipper zijn dolfijnen populair en geliefd bij het grote publiek. Met als gevolg een steeds groter wordende trek in de dolfijnen als toeristische attractie, om zien kunstjes te doen of om mee te zwemmen, met als gevolg een multi-miljoenen-industrie en de bedreiging van de diersoort zelf. Het stadje Taijii in Japan herbergt de grootste toeleverancier van dolfijnen in de wereld, maar niemand weet of krijgt toegang tot wat er daar nu werkelijk gebeurt in die dolfijnenbaai. Gewapend met ultramoderne apparatuur en befaamd dolfijnentrainer Richard O’Barry probeert het docu-team dit ondoordringbare gebied binnen te dringen. Met als gevolg schokkende resultaten…

Vroeger wilde ik altijd in het dolfinarium werken omdat ik dacht dat ze daar orka’s hadden. Nu weet ik wel beter, ik scheet al bijna in m’n broek bij het zwemmen met dolfijnen. Maar nog steeds vind ik het fascinerend om documentaires te bekijken waar deze prachtige beesten in voorkomen. Toen ik las over deze film/docu moest ik deze natuurlijk zien! Ik had gelezen dat er heftige beelden in voorkwamen maar dit had ik nooit verwacht! Bloederige baaien en bedreigingen zijn daarin geen uitzondering dus mocht je daar niet zo goed tegen kunnen ben je gewaarschuwd!

3. Madelinemadeline
Categorie: Familie/Komedie
Trailer

Het roodharige weeskind Madeline woont met elf andere meisjes in een Parijse kostschool. Daar groeien ze op onder het nauwlettend oog van Miss Clavel, een goedhartige preutse non. Madeline is een probleemkind. Ze haalt een heleboel zorgen op haar kop, maar slaagt er telkens weer in zich eruit te redden. Precies daardoor is ze de lieveling van Miss Clavel geworden. Na de dood van hun beschermvrouw Lady Covington, is haar weduwnaar Lord Covington van plan om de school te sluiten en het huis te verkopen. Samen met de ondeugende buurjongen Pepito zullen de meisjes alles doen om deze plannen te dwarsbomen.

Deze film heb ik vroeger zo vaak bekeken, ik kende eigenlijk alleen de Nederlandse versie moet ik eerlijk bekennen.. Het blijft een vermakelijke film, al is ‘ie nu natuurlijk minder spannend als 14/15 jaar geleden. Een lekker brutaal kind dat stiekem verliefd wordt op een nog brutaler buurjongetje. Beide willen ze het eigenlijk niet weten maar belanden samen in een groot avontuur.

 

Hebben jullie nog leuke film-tips?

Plaats een reactie