Tip van de week #4 Berget Lewis

HeaderpostBerget_Lewis_prv_flyer_A4_72dpi-e1374652590530-278x200Deze tip van de week is weer een toppertje hoor! Het is een Hollandse dame met lekker veel power. Zoals bijna iedere zanger(es) is Berget al vroeg begonnen met zingen in een gospel koor waarna ze al gauw in een bandje terecht kwam met Trijntje & Tjeerd Oosterhuis genaamd Total Touch. Midden jaren 90 kregen

zij een eerste hit ‘Touch me there’. Zoals je misschien wel weet ben ik een paar jaar enorm fan geweest van Trijntje een heb ik daardoor ook Berget ‘leren kennen’.

Toen Berget haar eerste soloalbum uitbracht moest ik deze natuurlijk hebben, want jeetje wat een stem heeft deze dame. Het lang verwachtte album, vandaar ook de titel ‘Finally‘ waarschijnlijk, werd door velen super ontvangen maar is nooit echt bij het grote publiek terecht gekomen. Ondanks het feit dat ze aan veel programma’s meewerkte (Just The Two Of Us met Edwin Evers, De beste zangers van NL) kreeg ze na haar deelname aan The Passion in 2012 pas meer bekendheid. Door velen wordt ze bestempeld als de beste zangeres van NL en daar behoord ze wat mij betreft zeker tot, al bestaat er wat mij betreft niet echt een ‘beste’ zangeres. 😉

Berget is wat mij betreft de koningin in samenzang. In het filmpje hieronder kun je dat bijvoorbeeld goed horen. De solo’s knalt ze er lekker uit en vervolgens mengt ze zich tussen de andere twee dames (Angela Groothuizen en Julya Lo’ko). Haar gospelachtergrond heeft hier waarschijnlijk veel aan bijgedragen, en oooo wat houd ik ervan! Enjoy!

Haar eerste soloalbum kwam uit in 2007 en bevat zowel pop nummers als wat meer R&B & soul. ‘Sooner or later’ vind ik zelf een heel fijn lied en heeft als ‘boodschap’ dat alles uiteindelijk wel goed komt. Op deze cd staat een breed scala aan verschillende ritmes, hij zal je dus niet gauw gaan vervelen. En zeg nou zelf, als je van ‘Ticket to the tropics’ (ja, die van Gerard Joling) zoiets fijns kunt maken..

Het nieuwe album van Berget wordt ‘gevierd’ met een aantal preview shows. Deze vinden plaats in Rotterdam (27-09), Groningen (28-09) en Amsterdam (6-10).

Kaarten kopen voor één van haar album preview shows kun je hier

Geef een reactie

