Mijn dvd stash #3 Muziek/Musical

Eindelijk is hier deel 3 van mijn DVD stash! Jullie hebben er lang op moeten wachten, ik weet het. Maaaar, dit is dan ook wel een hele leuke kan ik je vertellen. Vandaag show ik jullie mijn muziek/musical DVD’s, één van mijn favoriete genres. Hoewel ik muziekdvds niet snel op zal zetten kan ik daar onder het leren of wanneer ik bezig ben met bijvoorbeeld een artikel schrijven wel van genieten. Af en toe werp ik dan een blik op de tv en ga dan rustig onder het genot van een beetje muziek aan de gang. Films waarin veel gezongen wordt kan ik echter wel iedere avond kijken, wel houd ik dan meer van de blije versies ;). Dat zal je zo direct ook wel opvallen denk ik.

IMG_7793

MarcoMarco Borsato – Symphonica in Rosso (2006)

Marco Borsato, volgens mij heeft (bijna) ieder huishouden in Nederland wel een dvd (of CD) van Marco in huis. Extra leuk is het als je dan ook naar het concert geweest bent. Ik ging in dit geval samen met nichtjes en tantes en heb luidkeels meegezongen. Alle bekende nummers staan op deze DVD incl. een duet met Lucie Silvas en Andrea Boccelli. Symphonica in Rosso is na het concert van Marco door nog meer artiesten uitgevoerd maar toch blijf ik dit de beste vinden.

robbie williamsRobbie Williams – Live At The Albert (2001)

Zo kennen we Robbie Williams niet. Met een bigband op het podium in ‘The Royal Albert Hall’. Persoonlijk houd ik heel erg van deze lichte muziek. Je hoort nu dat Robbie ook ECHT wel kan zingen, en dan bedoel ik live zingen. Het is al weer een tijdje geleden natuurlijk, Robbie zingt tegenwoordig meer poppy liedjes, dus dit is een mooie afwisseling. Lekker voor een rustige zondag middag met een goeie bak thee voor de buis! Een van de populaire liedjes is dit. See for yourself. You like?

pinkPink – live in Europe: Try This Tour (2004)

Ook dit is alweer een tijd geleden natuurlijk, we kennen Pink als een ware rebel en dat straalde ze ook echt uit incl. nepper roze hanenkam en vage scenes met opblaaspoppen. Op deze dvd zijn alle hits tot dan toe te vinden (oa. Don’t let me get me).  Tegenwoordig is ze wat minder losbandig en scoort ze een hit met ‘Just Give Me A Reason’. Deze dvd is niet geschikt voor kleine kinderen. 😉

IMG_7794

the best of total touchThe Best of Total Touch & Trijntje Oosterhuis (2003)

Ik was vroeger, oké da klinkt heeel lang geleden, een huge fan van Trijntje. Verschillende concerten en soms wel 3 x dezelfde hebben de revue gepasseerd. Dit was de eerste dvd die ik samen met mij zus kocht. Het nummer ‘Never felt‘ (dat nooit is uitgebracht) heb ik tot in den treuren met mijn zus samen mee gezongen. Niet alleen staan alle clips van Total Touch op de dvd, interviews, een TMF concert registratie en oude beelden van voordat ze bekend werden zijn te bekijken. Een tip voor de liefhebber, ik kijk hem nog regelmatig.

trijntje ken je mijTrijntje Oosterhuis – Ken Je Mij (2008)

Dit is een concertregistratie van één van de meest intieme en mooiste concerten die er bestaat. Trijntje alleen begeleid door een gitarist. Ken je mij is de titel van deze dvd, dit nummer zagen we onlangs nog langs komen bij ‘The Passion’ gezongen door Jim Bakkum en René van Kooten. Het lied is geschreven door Huub Oosterhuis, de vader van Trijntje. Een mooi inspirerend nummer is ‘Arthurs Theme‘ van Chrisoopher Cross (ik houd van die melodie ♥. Ook dit is weer zo’n dvd voor de zondagmiddag!

IMG_7795

sweeney toddSweeney Todd (2007) – Johnny Depp, Helena Bonham Carter

Benjamin Barker komt door toedoen van Judge Turpin onterecht in de gevangenis. Na zijn gevangenschap zint hij op wraak en besluit hij een partner in zijn plan te betrekken: Miss Lovett (Helena Bonham Carter). Barker begint een kapperszaak boven de pasteiwinkel van Miss Lovett. Samen rekenen ze af met de vijanden van Barker, die zich Sweeney Todd laat noemen.

Deze film zag ik voor het eerst bij een vriendinnetje die helemaal gek was van Johnny Depp. Ik wist totaaaaal niet wat ik kon verwachten. “Er wordt wel de heletijd gezongen hoor!” Ik dacht alleen maar; Huh.. Johnny Depp, zingen???? Ja, Johnny Depp zingt. Het is een vreemd verhaal maar vooral heel mooi gemaakt. Van Johnny weten we natuurlijk dat hij een goeie acteur is, bij het zien van deze film denk je geen één keer aan Mr. Sparrow. Een bloederig maar ook mooi verhaal!

HairsprayHairspray (2007) John Travolta, Nikki Blonsky, Queen Latifah

Remake van de gelijknamige film uit 1988. Baltimore, begin jaren ’60. Tracy Turnblad, een moddervet maar swingend meisje ziet haar droom uitkomen als zij door de auditie van de Corny Collins Show heen komt. Nu zij eenmaal in deze populaire dansshow zit wil zij ook haar zwarte vrienden er in krijgen, maar dit is vragen om problemen.

Hier word ik zo blij van! Sinds ik de dvd heb van deze film heb ik hem al tientalle keren bekeken. En ook nu heb ik direct zin om hem in mijn dvd speler te drukken! Het is een echte musical incl. gekke kostuums en haardossen. John Travolta is omgetoverd tot een vrouw, nog steeds wel te herkennen aan zijn gezicht vind ik, en danst en zingt er op los. Het is niet alleen een liefdesverhaal maar bovenal gaat het over de ongelijkheid in die tijd. Deze film moet je zeker hebben gezien!

dreamgirlsDreamgirls (2006) Beyonce Knowles, Jamie Foxx, Jennifer Hudson

Effie White, Deena Jones, en Lorrell Robinson, drie vriendinnen uit Chicago, vormen samen het zangtrio The Dreamettes. Samen met hun ‘songwriter’ C.C. White (Effie’s broer), reizen ze naar New York om mee te doen aan een talentenjacht in het Apollo Theatre. Ondanks dat ze dit verliezen blijkt de ambitieuze manager Curtis Taylor, Jr. wel in hen geinteresseerd. Curtis maakt van The Dreamettes een beroemd trio in de ‘pop music scene’. Lead zangeres Effie wordt vervangen door de aantrekkelijkere Deena en uiteindelijk ook uit het trio gezet. The Dreamettes worden dan The Dreams, met een lichter geluid en een chique look en ze worden wereldberoemd. Het geld en de beroemdheid brengen hen echter niet alleen maar geluk.

Hij is iets minder blij, maar heeft wel een mooi verhaal en bovenal prachtige muziek. Ook dit is weer echt mijn ‘ding’! Je wordt helemaal meegesleurd naar de jaren ’60 en zou het liefst zelf op de planken willen staan. Van Beyoncé wisten we natuurlijk al dat ze kon zingen, maar Jennifer Hudson heeft hiermee wel een klapper te pakken. Want ze kan niet alleen zingen maar blijkbaar ook acteren.

IMG_7796

Natuurlijk mogen deze dvd-boxen niet ontbreken! ’t Schaep is mijn favoriete Nederlandse serie aller tijden denk ik. Ik heb de dvd’s nu tientallen kern bekeken en ze vervelen nog steeds niet! De eerste serie ’t Schaep met de 5 Pooten is een remake van een in 1969 al uitgezonden comedy. Hierna zijn nog 3 series opgenomen. ’t Vrije Schaep speelt zich af op een camping die Kootje (Pierre Bokma) na het verkopen van zijn Amsterdamse kroeg op de kop heeft getikt. ’t Spaanse Schaep speelt zich, hoe kan het ook anders, af in Spanje. Lukas (Marc-Marie Huijbregts) heeft daar met zijn vriend een hotel gekocht maar het loopt niet zo lekker. De laatste serie speelt zich af in het oude vertrouwde Amsterdam (’t Schaep in Mokum) waar de geest van Opoe (Carry Tefsen), die overleed in de vorige serie, nog steeds ronddwaalt.

Stuk voor stuk zijn het zulke leuke personages die allemaal hun eigen sores hebben. Vriendschappen worden keer op keer op de proef gesteld maar uiteindelijk komt alles toch weer goed.

Zoooo, dit was serie 3 van mijn dvd stash. Ik hoop dat jullie weer voldoende inspiratie hebben kunnen opdoen, ik vond het in ieder geval leuk om over mijn favoriete dvd’s iets te vertellen.

Liefs, Simone

Geef een reactie

