15 Daily Likes/Dislikes

Dit artikel heb ik een beetje ‘afgekeken’ van Cynthia (oftewel: Misslipgloss). 15 likes en dislikes uit mijn dagelijkse leventje als student. Pak er maar een kop thee en wat lekkers bij want het is een aardige lijst geworden. 🙂

Likes

1. Een heerlijke kop warme thee. – Zeker in deze tijd van het jaar kan ik niet zonder. Een lekkere kop warm water met een smaakje, heeeerlijk onder een warm dekentje voor de tv.

2. Je todo-lijstje af kunnen tekenen. – Ik ben zelf erg van het uitstellen en daarmee soms ook afstellen. Maar sinds ik een todo-lijstje maak, meestal voor de dagen dat ik vrij van school ben, kan ik steeds vaker dingen afstrepen. Wat een fijn gevoel geeft het wanneer je eindelijk je presentatie hebt afgerond, de stapel papieren hebt doorzocht en weggegooid of dat ene mailtje hebt verstuurd.

3. Een bestelling binnen krijgen en merken dat alles past. – Nou is het niet zo dat ik dagelijks een bestelling doe bij de H&M o.i.d.. Maar toch wel regelmatig. Vaak pas ik heel veel bestelde items niet, wanneer ik dan wel iets of zelfs alles pas dan is dat zo’n lekker gevoel!

4. Eindelijk iets gedaan hebben aan die immense troep op je kamer of in huis. – Ik neem me iedere keer voor om eens alles terug te leggen na gebruik maar vaak belanden de spullen toch op mijn bureau of soms zelfs op bed. Niets fijner als een opgeruimde kamer, dat brengt wat rust in mijn bovenkamertje.

5. Een boek uitlezen. – Ook dit is iets dat in mijn geval niet dagelijks gebeurd. Eerlijk gezegd komt eens per jaar meer in de buurt. Des te trotser kan ik op mijzelf zijn als ik een boek uit heb gelezen. Ik houd helemaal niet zo van lezen, nooit echt gedaan. Zelfs op de basisschool vond ik de leesgroepjes niet zo tof, ik zat samen met een vriendinnetje vaak stiekem te spelen i.p.v. te lezen.

6. Tijd hebben om tijdschriften te bekijken. – Dit klinkt misschien een beetje gek, ik koop vaak tijdschriften maar heb vaak niet de tijd om ze goed te bekijken en te lezen. Mijn favoriete tijdschrift is de LINDA. en de Vogue koop ik vaak om foto’s uit te scheuren ter inspiratie. Ik heb op dit moment dus ook een stapeltje aan LINDA’s die ik nog moet bekijken/lezen.

7. Een fotorolletje ontwikkelen. – Dat is zo spannend! Ik zweer het, pak het oude fototoestel van je ouders/overgrootouders en probeer het zelf! Het is zo leuk om na een weekje naar de winkel te gaan om vervolgens een mapje met foto’s in je handen te krijgen! Het is dan altijd maar afwachten wat eruit komt! Meestal gaat het goed, soms kom je ook gekke dingen tegen die achteraf best ‘kunstig’ lijken.

8. Met wat tegenzin toch dat doen wat gebeuren moet. – En dat kan van alles zijn.. Vroeg je bed uit omdat je nog even die presentatie een keer door wilt nemen, alvast bezig gaan met een verslag, je kamer een schoonmaakbeurt geven ook al heb je daar totaaal geen zin in. Naderhand ben je blij dat je het toch gedaan hebt.

Dislikes

9. Geen overzicht hebben. – Op dit moment zit ik in het laatste jaar van mijn opleiding en ben ik bezig met mijn ‘Meesterproef’. Ik had nooit gedacht dat er zoveel werk bij een ‘meesterproef’ komt kijken. Een Ondernemingsplan met een apart promotieplan, 5 foto’s van 5 verschillende fotografiesicsiplines, een portfolio van minstens 20 foto’s, en een externe opdracht met min. 10 foto’s. Van alles moeten we dan ook een blog bijhouden en krijgen we tussendoor opdrachtjes van leraren die ook op die zelfde blog geplaatst moeten worden. Daarnaast moet je rekening houden met het feit dat de foto’s niet goedgekeurd worden en je ze dus opnieuw zult moeten doen. Pfff… Ik raak het overzicht soms een beetje kwijt en weet van gekkigheid niet meer waar ik mee moet beginnen. Ik voel me dan net opgejaagd wild. *diepe zucht* Een dikke DISLIKE dus. 🙂

10. Vroeg wakker worden met flinke hoofdpijn. – Dat gebeurd mij nogal eens. Meestal is het op zondag dat ik wakker wordt met knallende koppijn, en nee niet van de drank. Niet fijn als je lekker had kunnen uitslapen.

11. Dingen die niet willen lukken of totaal anders lopen als verwacht. – En dat kan dan van alles zijn. Of het nou een foto is die maar niet wil lukken of een dag die totaal anders verloopt dan gepland. Ik kan er niet zo goed tegen als dingen anders gaan als ik in mijn hoofd heb. Neem bijvoorbeeld een afspraak die ik gepland had maar plotseling niet doorgaat waardoor ik in de knoop kom met mijn planning. Daar kan ik dan erg boos om worden ook al kan diegene er ook niets aan doen.

12. Met koude voeten onder de douche stappen. – VRESELIJK! Thuis loop ik vaak op sokken of blote voeten door de kamer. Als ik dan onder de douche stap dan lijkt het of je voeten in de fik staan, zo heet voelt het dan!

13. Pratende mensen in een stilte coupe. – Oooo, wat kan ik me daar aan ergeren zeg! Verschrikkelijk vind ik het. Op de vroege morgen moet ik nooit gezeur aan mijn hoofd hebben, je kunt wel zeggen dat ik vaak een licht ochtendhumeurtje met me mee draag. Daarom vind ik het ook fijn om alleen te reizen. Dan hoef ik niet vrolijk met iemand te praten etc. Ik ga dan ook altijd in de stilte coupe zitten zodat ik rustig met mijn muziek op wat naar buiten kan kijken of een filmpje aan kan zetten. Maar er zijn altijd meiden die ‘gezellig’ met vier man sterk kakelend binnen komen huppelen.

14. Jezelf tegenkomen. – Ik haat dat echt. Zo’n moment dat je zelf doorhebt hoe dom je soms kunt zijn. Dingen doen waar je later spijt van hebt. Ugh.. Je zou er bijna depressief van worden!

15. Mensen die zich beter voelen dan anderen. – En die dat dan ook erg graag laten merken. Stiekem smoezen achter je rug om, of je gewoon uitlachen in je gezicht. Blegh! Dan ben je eigenlijk pas zielig, als je iemand anders de grond in moet stampen om jezelf on top of the mountain te voelen. Nu wil ik niet beweren dat ik zelf nooit van die buien heb!

 

One thought on “15 Daily Likes/Dislikes

  1. Ik zat al klaar met een warme bak thee! 🙂 Leuke lijstjes. Ik heb ook een gruwelijke hekel aan vroeg opstaan..Ik heb er nog een, natte sokken in de badkamer, bah!

Geef een reactie

