Mijn dvd stash #2 Vrouwenfilms

Vandaag is deel 2 van mijn dvd stash aan de beurt! Deze keer zijn het de vrouwenfilms. Ik pik er een paar dvd’s uit om er iets over te vertellen, eigenlijk verdienen ze allemaal een uitleg!

IMG_7789 theblindsideThe Blind Side (2009) – Sandra Bullock, Quinton Aaron

De film vertelt het waargebeurde verhaal van Michael Oher (Quinton Aaron), een jonge, dakloze Afro-Amerikaanse jongen. Michael wordt op een avond opgemerkt door Leigh Anne Tuohy (Sandra Bullock) en omdat hij geen slaapplaats heeft biedt Leigh Anne hem onderdak aan. Dit zet een serie gebeurtenissen in gang die het leven van zowel Michael als die van de familie Tuohy voorgoed zal veranderen…

Ik verwachtte op voorhand niet zoveel van deze film. Sandra Bullock vind ik er in de film op de een of andere manier heel erg nep uitzien (dat komt vast door haar blonde haar). Maaaaaar, ik moet zeggen dat het me alles meeviel. Het is een bijzonder verhaal over een jongen die eigenlijk niets heeft en uiteindelijk wordt wat hij altijd al had willen worden. Er zitten grappige momenten in maar over het algemeen is het wel een ‘serieuze’ film.

secretlifeofbeesThe Secret Life Of Bees (2008) – Dakota Fanning, Queen Latifah, Jennifer Hudson

In het South-Carolina van 1964, lopen Lily Owens en dienstmeid en haar enige vriendin Rosaleen Daise weg van huis om te ontsnappen aan de ruwe opvoeding en de moeilijke relatie met haar vader. Lily vlucht ook omdat zij op zoek wil gaan naar de geheimen en mysteries van haar overleden moeder. Onderweg ontmoeten zij drie zusters die imkers zijn en die het koppel met een warm hart ontvangen in hun huis. Daar zullen zij het geheim van de moeder van Lily waarschijnlijk kunnen onthullen.

Ik ontdenkte deze film door Queen Laifah, die ik geweldig vind in “Hairspray“. Zij is een van de drie zussen en is beekeeper (Imker). Naast Queen Latifah speelt ook Alicia keys een rol in de film (Cellist), Sophie Okonedo (is erg getraumatiseerd door dood van tweelingzus) en Dakota Fanning is in het verhaal de hoofdpersoon. Een scala aan bekende namen dus, en ze maken het wat mij betreft allemaal waar. Een ontroerend verhaal over een meisje dat in haar verleden gaat graven en op de plek terecht komt waar ze had moeten zijn.

500 Days Of Summer (2009) – Joseph Gordon-Levitt, Zooey Deschanel

Tom ontwerpt wenskaarten voor zijn beroep en is een hopeloze romanticus. Hij is erg aangeslagen wanneer hij door zijn vriendin Summer aan de kant wordt gezet. Hij gaat heen en weer tussen verschillende periodes in de 500 dagen die ze samen waren om erachter te komen waar het fout is gegaan.

No lovestory, maar wat dan wel. In deze film gaat de relatie tussen Tom (50/50) en Summer (New Girl) kapot. In de film wordt je rondgeslingerd tussen alle 500 dagen dat ze samen waren. Met vlagen is het dus wel een lovestory. Een leuke maar vooral grappige film. Vooral door de ietwat dommige/lompe Summer, gespeeld door Zooey Deschanel die we natuurlijk allemaal kennen uit “New Girl”. Zeker een aanrader als je even geen zin hebt in te veel diepgang en gewoon relaxt op de bank wilt lachen en huilen. 😉

Hebben jullie nog  aanraders?

One thought on “Mijn dvd stash #2 Vrouwenfilms

Geef een reactie

