Min plus min is plus

JaloezieEr is (wat mij betreft) niets ergers dan mensen die iets kunnen wat jij niet kunt. Mijn eigen tekortkoming toegeven is niet mijn sterkste kant laten we maar zeggen. Ik kan me doodergeren aan meiden die bijvoorbeeld beeldig op straat kunnen paraderen op palen van zo’n 7 cm. Of mensen die heel erg goed kunnen tekenen en dan zeggen dat ze het niet kunnen. Mensen met echt natuurtalent, heel vervelend als je zelf nergens ècht heel goed in bent en zeker geen natuurtalent. Zo’n perfecte eyeliner, mooi kunnen zingen, het perfecte haar.. Allemaal niet voor mij weggelegd. Maar wat kun je eraan doen?

Ik heb besloten om me er vanaf vandaag minder druk om te maken. Waarom kan ik dat niet?! Waarom heb ik dat niet!? Nee, wat fijn voor haar dat ze zulk mooi haar heeft en zo goed kan zingen. Een positieve insteek dus. Want je hoeft niet alles te kunnen! Je hoeft niet overal heel goed in te zijn! Wellicht is het makkelijker als je wel heel erg goed kunt turnen of je eigen kleding kan maken en er zoveel plezier ik hebt dat je er je werk van wil maken. Maar ook als je niet ergens in uitblinkt kun je het ver schoppen.

Ik weet nog dat ik in het laatste jaar van de middelbare school zat en geen idee had waar ik daarna terecht zou komen. Ik wist totaal niet wat ik ‘later’ wilde worden en dus een logische stap naar een opleiding zou zijn. Op aanraden van mijn ouders en andere mensen om mij heen ben ik toen begonnen aan een opleiding die uiteindelijk goed uit heeft gepakt. Ik vind het nog steeds erg leuk om grafisch bezig te zijn, maar ik ben er niet heeeel erg goed in. Nu ik aan het einde van mijn tweede opleiding zit weet ik wat ik wil. De combinatie van fotografie en vormgeving lijkt mij het perfecte recept. Ik vind het tof om te fotograferen voor mensen en houd daarnaast van het opmaken van foldertjes, kaartjes etc. Graag zou ik hier mijn werk van maken.

De combinatie van de twee maakt het weer een soort ‘uniek’ concept. En misschien ben ik dan daarin wel weer de beste. Je hoeft dus niet persé de beste te zijn in één ‘ding’ maar zorg dan dat je een aantal dingen goed kunt. Vraag je ouders, zussen/broers, familie en vrienden wat ze bij je vinden passen, wat je goed kunt volgens hen. Ga daarna na of jij dit zelf leuk vind om te doen, dit is tenslotte het aller belangrijkste! En maak je vooral niet druk om wat andere meiden allemaal wel of niet kunnen.

Gun iedereen het beste, jaloezie is geen mooie eigenschap. 😉

Liefs, Simone

Bron foto

3 thoughts on “Min plus min is plus

  1. heel mooi gezegd siem!!
    en ik weet dat je heel goed in foto’s maken bent!!
    en dat je altijd wel hele goeie ideéen hebt…

    x arie

Geef een reactie

