Lekker drinken: Thee

Heerlijk vind ik het, ’s avonds met een kop thee op de bank voor de buis. Het heeft iets huiselijks, lekker gezellig met een koekje erbij. Wij hebben thuis een grote box vol met thee in heel veel verschillende smaken. Toch valt één soort het meest in de smaak, green tea. Of het nou is omdat het een gezonde uitwerking heeft of omdat met de smaak gewoon lekker vindt, I don’t know. Maar ook door mij is dit de meest gedronken thee ever.

Groene thee is waarschijnlijk de meest gezonde thee in de wereld. Deze thee bevat een lijst aan gezonde voedingsstoffen. Dit heeft iets te maken met het gistingsproces waardoor de voedingsstoffen worden behouden. De groene thee die ik vaak drink komt van Pickwick. Het is de ‘gewone’ variant (ook wel Green Tea, pure).  Pickwick heeft een heel groot assortiment aan theesoorten. Zo zijn er al minimaal 5 varianten van de groene thee.  Groene thee

Naast deze gezonde thee drink ik ook vaak de Aardbeien thee van de Aldi. Niet om een speciale reden, gewoon omdat ‘ie goedkoop is en lekker smaakt. Het is een lekkere zoete thee waar je geen suikerklontje meer bij nodig hebt. Bij de Aldi kun je tegenwoordig ook een aardig assortiment aan thee vinden. Zo hebben ze een leuke ‘verzamelbox’ aan fruit-thee en kun je er terecht voor de eeuwenoude Earl Grey.

 

Aldi

Earl Grey thee doet mij denken aan Oma. Deze thee wordt vaak ‘gewone’ thee genoemd en is verre weg het meest bekend in de westerse wereld. De smaak van de thee vind ik kruidig en heeft echt een nostalgische werking. Het doet me denken aan alle logeerpartijtjes bij Oma waar we dan bij het ontbijt of tijdens het middag eten een kopje thee dronken. Het typische thee-moment.

EarlgreyDrinken jullie thee thuis? Zo ja, wat is jouw favoriete smaak?

3 thoughts on “Lekker drinken: Thee

  1. I ❤ tea! Caramelised pear, minty Morocco, speculaas, mango, zoethout, açai berry & blueberry van pickwick en green tea citroen van Lipton zijn ook aanraders!

  2. Ja, helaas wel seizoensgebonden. Het is wel echt een winter thee vind ik persoonlijk, maar hij ligt nu nog in de schappen van de supermarkt!

Geef een reactie

