Mijn persoonlijke tvgids

Als je veel tv kijkt ken je de tvgids.nl app vast wel. Door deze app hoef je jouw favoriete programma’s niet meer te missen! Deze app laat niet alleen zien wat er op tv is en welke films er komende week op tv worden uitgezonden, je kunt er ook aangeven dat je een seintje wilt krijgen wanneer bijv. je favoriete serie op tv komt.

Ik ga mijn favoriete tv programma’s met jullie delen in deze post. 

Nu ik dit aan het typen ben kijk ik naar ‘Ontvoerd’. Een programma over ouders die hun ontvoerde kind uit het buitenland terug willen halen naar Nederland. Bloedstollend spannend vind ik het! Eerst wordt het verhaal van de achterblijvende ouder verteld waarna John van de Heuvel met zijn team een plan maakt om het kind met zijn ouder te herenigen. Ze ‘bespieden’ het kind en de ouder om te beslissen hoe ze het best contact kunnen zoeken. Dat stiekeme maakt het spannend. Natuurlijk hoop je dan op een goede afloop, maar dit hoeft niet altijd het geval te zijn.

Ontvoerd – RTL 4 – Iedere zondag 20:00 uur

Lekker hollands, zo kun je deze serie het best beschrijven. ’t Schaep in Mokum is de nieuwe serie die in januari start. Ik kan niet wachten! ’t Schaep in Mokum speelt zich af in het Amsterdam van de jaren ’80. Riek en Arie hebben het hotel in Spanje verkocht en zijn met de anderen teruggekeerd naar Amsterdam. Door en Kootje wonen eindelijk samen en besluiten een kroeg te beginnen: ’t Schaep. Ook zijn ze een beetje de opa en oma van het zoontje van Lena. Huip en Greet beginnen een fourniturenzaakje. De dochter van Opoe, Jacqueline, hoort nu ook bij ‘de groep’, al gaat dat niet van harte. Toch wordt vooral Opoe gemist door iedereen, en Opoe mist iedereen op haar beurt ook.

’t Schaep in Mokum – Ned 1 – vanaf 7 januari iedere maandag 

Als muziek liefhebber kan ik natuurlijk niet om ‘The voice’ heen. Ik blijf dit soort programma’s toch iedere keer weer volgen. We hadden Idols, Popstars the rivals, X Factor en nu The voice. Het zijn niet allemaal blijvertjes, maar zingen kunnen ze ongetwijfeld. Vaak heb ik tijdens de auditierondes al een favoriet. Op dit moment is The voice Kids weer begonnen, kinderen tot (ik geloof) 15 jaar mogen auditie doen voor de 3 (eigenlijk 4) koppige jury. Sommige van die talenten blazen je echt omver! Het blijft knap als je een 8 jarig meisje in het Engels hoort zingen.

The voice Kids – RTL 4 – Iedere vrijdag 20:30 uur

Je droom om een bed and breakfast te beginnen in bijv. Oostenrijk najagen met een cameraploeg bovenop je lip die iedere stap die je zet volgt. Dat doen de mensen die aan het programma ‘Ik vertrek’ meedoen. Hele gezinnen verhuizen naar zweden om de droom van pa & ma na te jagen. De kinderen gaan naar een nieuwe school met een vreemde taal die ze tot dan toe niet spraken. Moeders kan niet goed wennen aan de mensen in het dorp en heeft moeite met het spreken van de taal en Vader is in zijn nopjes met al het kluswerk dat hij heeft verricht. Dit soort situaties wordt in het programma in beeld gebracht. Sommige gezinnen keren terug naar Nederland, andere gezinnen leven hun leventje in spanje en hebben het druk met hun zaak. Op dit moment zenden ze alleen nog herhalingen uit en doen ze een oproep voor een nieuw seizoen.

Ik vertrek – Ned 1 – Onbekend

De documentaires van Holland Doc kijk ik ook erg graag. Sowieso iedere donderdagavond is er een mooie docu op tv. Ik moet toegeven dat ik de documentaires van Hollad doc vaak alleen kijk via uitzendinggemist.nl Daar staan dan ook meer dan 800 radio en tv uitzendingen online. Het zijn uiteenlopende onderwerpen die tijdens deze docu’s naar voren komen. Neem dus zeker een kijkje op uitzendinggemist.nl! Er zit vast een onderwerp tussen dat je aanspreekt!

Holland Doc – Ned 2 – Iedere donderdag 22:55 uur

Wat zijn jullie favoriete tv programma’s? Hebben jullie programma’s waar je voor thuisblijft?

Geef een reactie

