Apps op mijn iPhone

Apps op mijn iPhone

Ik ben verknocht aan dat ding, serieus. Ik kan niet meer zonder mijn iPhone, laat staan zonder internet op mijn mobieltje. Net als de rest van Nederland staat mijn mobiel vol met leuke apps. Deze ga ik vandaag met jullie delen. Ik heb ze in verschillende onderwerpen verdeeld; spelletjes, handigheidjes en creativiteit.

Ik begin bij de spelletjes.

Mijn favoriete spel op dit moment is toch wel Tiny Tower. Je bouwt als het ware een soort shoppingmall en probeert door het behalen van opdrachten je shoppingmall zo groot mogelijk te maken. Zeer verslavend omdat je goods die je ‘oogst’ natuurlijk na verloop van tijd verkocht zijn en je opnieuw moet beginnen.

Op de tweede plek komt Bike race. Dit spel speel je tegen vrienden, via facebook. Wees gerust, je kunt de berichten die het spel post op je facebook op ‘alleen zichtbaar voor jou’ zetten zodat niemand er last van heeft. Je racet tegen elkaar en probeert zoveel mogelijk spellen te winnen. Je kunt het zo vaak doen als je wilt, de teller stopt niet.

Sudoku is een spel dat ik vaak op vakantie speel of vlak voor ik ga slapen. Je moet er heerlijk bij nadenken en de kunst is om zonder fouten het veld vol te krijgen.

Tripletown ken ik via de website van Mascha (www.beautygloss.nl). Deze app is voor zover ik weet alleen te krijgen voor de iPhone en iPad. Het is een leuk spel dat best moeilijk uit te leggen is. Je hebt een veld met vakjes waarin een paar struikjes staan. Jij hebt honderd beurten om zoveel mogelijk combinaties te maken. Wanneer je bijvoorbeeld 3 keer een struik bij elkaar plaatst krijg je een boom, 3 keer een boom maakt een huis, 3 keer een huis maakt een groter huis etc. Je moet dus proberen om zoveel mogelijk combinaties te maken.

Ik heb weleens dat ik ’s nachts naar de wc moet en dat mijn kamer zo’n troep is dat ik er bijna niet doorkom. Dan gebruik ik vaak de zaklamp-app.  Dit is een app die de flitser van de camera in je iPhone gebruikt als zaklamp. Zo kun je ongeschonden je kamer door.

Een app die ik vaak gebruik wanneer ik niet thuis ben is de todo-app. Ik heb thuis een klein to-do boekje waarin ik opschrijf wat ik nog moet doen, maar die neem ik niet altijd mee. Deze app bied je de mogelijkheid om bij te houden wat je moet doen en wat je gedaan hebt. 
Sleep Cycle gebruik ik als wekker. Ik kan niet tegen het standaard wekker geluid, dan word ik sowieso chagrijnig wakker. Met de Sleep Cycle-app word ik niet alleen lekker wakker, handig is ook dat je in een histogram kan zien wanneer je diep hebt geslapen of juist niet, hoe lang je gemiddeld slaapt in een nacht en wanneer je kortste en langste nacht was. Dat zijn toch leuke weetjes?!
De pinterest-app heb ik na het aanmelden op de website direct gedownload. Met deze app heb je al je pins bij de hand. Via de app kun je, net als via de website, door categorieën bladeren. Je kunt nu ook foto’s maken met je iPhone en deze direct pinnen op pinterest. 
Om niets van je favoriete blog te missen is er de bloglovin’app. Je logt in en hebt vervolgens alle blogs die je volgt op een rijtje. Zo kun je ook onderweg het nieuwe artikel lezen. Ook ik heb blog lovin’, volg mij hier. 

Ik luister veel muziek op mijn iPhone en omdat ik het leuk vind om te weten welk nummer of welke artiest ik het meest luister heb ik ooit een account aangemaakt op last.fm. Nu kwam ik laatst de app iScrob tegen, deze app registreert welke nummers van welke artiesten je luistert en sluist dit door naar mijn last.fm account.

Geef een reactie

