ASMR

ASMR.. Voor sommigen zal dit het vreemdste zijn wat ze ooit gelezen/gezien hebben, anderen zullen in hun handen klappen van geluk. ASMR staat voor autonomous sensory meridian response. Vraag me niet wat dit precies inhoud, ik ben geen wetenschapper of dokter. Wel weet ik dat het te maken heeft met je hersenen die prikkels krijgen van bepaalde geluiden en beelden. Voor sommigen is fluisteren voldoende, anderen ontspannen totaal bij het gekraak van een plastic zakje. Men noemt het ook wel een brain-orgasm.

Per toeval kwam ik het tegen op de website Beautygloss.nl waar schrijfster Mascha een blog poste over ene Lilium. Mascha vertelde in haar blog dat ze, wanneer ze niet kon slapen, een filmpje van Lilium opzette en vervolgens als een blok in slaap viel. Uit nieuwsgierigheid ben ik ook maar eens zo’n filmpje gaan kijken (klik). Ik viel er niet direct bij in slaap maar ik werd wel rustig van het fluisteren. Wat ik dus wel eens doe wanneer ik niet in slaap kom: ik zet zo’n filmpje op en wanneer hij is afgelopen ben ik heerlijk rustig en kan ik lekker gaan slapen.

Een filmpje dat ik vaak luister in zo’n geval is deze:

Een tijdje geleden waren er twee Nederlandse meiden (Ilse & Jolien) bij ‘De Wereld Draait Door’ waar zij vertelden over hun eigen ASMR filmpjes op youtube. We kunnen er dus wel lacherig over doen maar het is een wereldwijde hit op youtube gezien het aantal ASMR filmpjes.

Ben je nieuwsgierig geworden? Klik hier voor een afspeellijst met een aantal ASMR filmpjes. Misschien werkt het bij jou!

Wat doen jullie verder om rustig in slaap te vallen?

One thought on “ASMR

  1. Pingback: ASMR #1 |

Geef een reactie

