Christmas is coming

Jaaaja, eindelijk mag het weer! De beste Sint en zijn pietermannen zijn het land nog niet uit of Mariah Carey blaast al weer door de speakers bij veel winkels (en ook in veel huiskamers). Ik spreek niet alleen voor mijzelf als ik zeg dat de kerstperiode, en een aantal weken daarvoor, de gezelligste periode van het jaar is. De kerstsokken hangen aan de schoorsteen, er branden kaarsjes op tafel en de lampjes in de kerstboom staan aan.

Om deze kerst ook muzikaal gezien goed door te komen heb ik in eerste instantie voor mijzelf een lijst gemaakt van favoriete kerstnummers. Dit deed ik in Spotify, een programma waarmee je online gratis muziek kunt beluisteren (wel met reclame tussen de nummers door).

Ik gebruik Spotify normaal eigenlijk nooit omdat ik in iTunes toch mijn favoriete muziek heb staan. Maar om nou allemaal kerst Cd’s te gaan kopen/downloaden voor maar één nummer vind ik ietwat overdreven. Ik besloot dus om mijn eigen Christmas list samen te stellen met mijn persoonlijke favorieten.

Check hem hier:  My Christmas songs

Spotify is overigens ook handig om Cd’s die je mogelijk gaat kopen vooraf te beluisteren.  Zo weet je zeker of het wat voor je is. Wil je muziek luisteren op je mobiele telefoon via Spotify? Dan zul je een abonnement aan moeten schaffen.

Wat is jullie favoriete kerstnummer?

Geef een reactie

