Books I’ve read

Boeken.. Tja, ik heb er een haat-liefde verhouding mee. Ik begin graag aan een boek, maar ik krijg het bijna nooit uit. Ik ‘vergeet’ vaak dat ik begonnen ben. De weinige keren dat ik een boek uit krijg is op vakantie. Nou ben ik toch al een aantal keren op vakantie geweest maar sinds vorig jaar ben ik echt aan het lezen gegaan. Het eerste boek dat ik uit las op vakantie vorig jaar is ‘Het vergeten gezicht’ van Elle van Rijn.

De flaptekst: Lizzy, een jonge freelance journaliste, ontvangt na een trip naar het buitenland een koffer thuis die niet de hare is. Aan wie behoren deze vrouwenkleren, schoenen en toiletspullen toe? In de koffer zit ook een oude Duitse roman, Das vergessene Gesicht. Lizzy raakt gefascineerd door het indrukwekkende liefdesverhaal dat zich vlak voor de oorlog in nazi-Duitsland afspeelt. Ze besluit op zoek te gaan naar de eigenares van het boek en reist af naar Berlijn.
Daar ontmoet ze Markus, die haar vertelt dat de vrouw die zij zoekt is verdwenen. Hij wacht al een jaar wanhopig op haar terugkeer en Lizzy besluit hem te helpen. Ze raakt verstrikt in een web waarin heden en verleden zozeer door elkaar beginnen te lopen dat Lizzy vreest voor haar eigen identiteit.

Het boek wordt bestempeld als roman maar naar mijn mening is het meer een thriller. Dit is het eerste boek ooit dat ik in 2 dagen uitlas. Het hield me bezig, mede door de doorgedraaide Markus die Lizzy op een gegeven moment gijzelt. Het is een super spannend boek!

Koop op bol.com

Geef een reactie

