Movies i’ve watched

Jaaaaaaa! Een van mijn favoriete dingen om te doen op een druilerige zondag of gewoon ’s avonds in je warme bedje is een film kijken. Een aantal jaar geleden wilde ik er eigenlijk niets van weten. Ik hield er niet van en luisterde liever naar muziek terwijl ik armbandjes aan het knutselen was. Tegenwoordig heb ik een lange lijst van ‘gekeken films’ op mijn laptop staan. Deze films wil ik dan ook graag in deze blogpost met jullie delen. Ze staan niet op volgorde van ‘top film’ naar ‘minder top film’. De 5 films die ik heb uitgekozen zijn allemaal zo verschillend dat ze niet te vergelijken zijn. 

1. 50/50
Categorie: Drama/Comedie
Trailer

Je bent 27 en nog volop in de bloei van je leven. Je krijgt de diagnose kanker en dan..? Adam besluit om chemotherapie te ondergaan en beland bij de jonge therapeute Katie. Zijn beste vriend Kyle, moeder en Katie laten Adam inzien wat er echt toedoet in het leven.

De film gaat over een zwaar onderwerp en je beleeft daardoor veel ontroerende momenten. Toch zitten er ook ontzettend grappige momenten in de film die vooral worden veroorzaakt door vriend Kyle. Zeker een aanrader als je van drama houdt maar niet de hele tijd met een doos tissues op schoot wilt zitten.

2. Dr. Seuss’ The Lorax
Categorie: Animatie
Trailer

Ted woont in een stad waar een ondernemer schone lucht verkoopt aan de mensen. De bomen zijn namelijk verdwenen. Het meisje waarop Ted verliefd is  heet Audrey, haar diepste wens is om een echte boom te zien. De oma van Ted weet het verhaal achter de verdwijning van de bomen en verteld Ted waar hij moet zijn om de wens van Audrey in vervulling te laten gaan en op die manier haar hart te veroveren. Tijdens zijn zoektocht wordt hij dwarsgezeten door de ondernemer en wordt het verhaal achter de verdwijning duidelijk.
 
Ik ben een fervent animatie-film fan. Ik kijk graag naar deze vrolijk gekleurde films met de meest schattige hoofdrolspelers. Deze film heeft, net als veel animatie films, een onderliggende boodschap. In deze film wordt onze consumptiemaatschappij lichtelijk onder de schop genomen. Een aanrader als je van animatie films houd is het sowieso, de film ziet er erg mooi uit. Verder moet je niet teveel van het verhaal verwachten. Ik heb er van genoten in ieder geval.

3. Jackie
Categorie: Roadmovie
Trailer

Sofie en Daan zijn opgevoed door twee vaders. Als ze na jaren een telefoontje krijgen van hun in Amerika wonende moeder begint het avontuur. Ze gaan op pad naar Amerika met alle gevolgen van dien. Hun moeder is totaal anders dan ze in eerste instantie verwachtten. Ze reizen met de (wat krakkemikkige) camper van hun moeder door Amerika en leren ook de andere kant van hun moeder kennen.

Ik vond het een hele goede Nederlandse film. Carice en Jelka van Houten spelen net als in het echt zusjes waardoor je het ook direct gelooft. Deze karakters zijn zo verschillend van elkaar dat het leuke conflicten oplevert. Het einde is trouwens ook heel verassend. Een aanrader voor komedie liefhebbers die niet vies zijn van een goeie Nederlandse film.
 

Bijschrift toevoegen

4. Last Holiday
Categorie: Komedie/Drama
Trailer

Georgia Byrd is een doodnormale verkoopster in een groot warenhuis in New Orleans. Ze krijgt op een dag te horen dat ze niet lang meer te leven heeft en besluit om een vakantie in Europa niet langer uit te stellen. Ze veranderd van een stil muisje in een echte femme fatale. Dit valt ook de mensen in haar omgeving op. Last Holiday is een echte komedie met een drama randje. Georgia is typische hardwerkende vrouw die een wat timide uitstraling heeft. Ze blijkt heel sterk te zijn en krijgt naarmate de film vordert steeds meer zelfvertrouwen.

Ik ontdekte deze film pas toen ik de film ‘Hairspray’ (ook een grote favoriet) zag. Hierin speelt Queen Latifah namelijk ook een rol. Een echte feelgoodfilm met een vleugje romantiek.

5. The Courageous Heart of Irena Sendler
Categorie: Drama/Oorlog
Trailer

Irena Sendler is een maatschappenlijkwerkster tijdens de tweede wereldoorlog. Zij maakt deel uit van de Poolse ondergrondse en werd gearresteerd door de Nazi’s. Zij redde bijna 2500 joodse kinderen uit de ghetto van Warschau.

Deze film moet je eigenlijk gewoon gekeken hebben. De film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal en is daarom nog aangrijpender. De film is in 2009 uitgekomen en geeft (naar mijn idee) goed weer hoe er die tijd geleefd werd in Polen, en dan met name in Warschau. De oneerlijkheid en erbarmelijke toestanden waarin de kinderen leven greep mij erg aan. Een dramatische oorlogsfilm

Wat zijn jullie favoriete films om te kijken in je pyjama op de bank?

Follow my blog with Bloglovin

2 thoughts on “Movies i’ve watched

Geef een reactie

