Mijn nieuwe aanwinst: Praktica electronic B200

© Simone Lenselink Fotografie

Jaja, het moest er eens van komen. Als (student) fotograaf MOET je natuurlijk ook eens met een analoge toestel hebben gefotografeerd. Nou kom ik uit een tijdperk waarin dat, in mijn jongste jaren, nog wel gedaan werd door mijn ouders. Maar zolang ik mij kan herinneren loop ik met een digitaal apparaat in mijn handen.

Een paar weken geleden liep ik met mijn moeder over de boekenmarkt in Gorssel. Ik was opzoek naar interessante ‘plaatjes-kijk-boeken’, aangezien ik niet zo graag lees. Al gauw stuitte ik op een grote tafel vol met analoge fototoestellen.

© Simone Lenselink Fotografie

In eerste instantie was ik vooral vol interesse aan het kijken toen er tot mijn verbazing een bordje bij stond ‘5 euro p.st.’ Natuurlijk moest ik er ééntje meenemen ongeacht de staat van het toestel. Doet hij het niet, dan doet ‘ie het niet.

© Simone Lenselink Fotografie

Ik nam de Praktica electronic B200 mee met een 50 mm 1.8 lens. Inmiddels heb ik een aantal foto’s geschoten met deze oude dame/heer en kan ik niet wachten tot ik het filmpje kan laten ontwikkelen. Dit kan gewoon nog bij de HEMA gelukkig. Mocht het apparaat in orde zijn en mijn foto’s geluk, laat ik jullie deze zo

© Simone Lenselink Fotografie

snel mogelijk zien op mijn blog/website.

Hou ‘m dus in de gaten!

Voor geïnteresseerden: De manual van de B200

Geef een reactie

