Van 450 naar 5

Eindelijk was het zover, afgelopen dinsdag kon ik mijn nieuwe camera in mijn armen sluiten. Een canon 5d mark II. Na zoveel gelezen en gezien te hebben moest ik er ook één hebben! Zo blij als een kind was ik toen ik thuis kwam en er een grote doos op mij stond te wachten. 

Alleen het uitpakken van zoiets is al een hele happening. Maar dan komt het lange wachten, want ja.. Volgens de handleiding moet je eerst de hele batterij opladen want dit is beter voor de levensduur ervan. Dat kon bijna 3 uur duren stond er in ditzelfde boekje.. 2 uur later kon ik al fotograferen met deze mama. Want vergeleken bij mijn 450D mag ik dit wel een moeder noemen. Alleen al de manier waarop de 5D in de hand ligt voelt veel beter, de camera is zwaarder dus je hebt echt iets vast. Ik moet nog wel wat wennen aan alle knopjes die ik niet meer herken of kan vinden. Zo moest ik opzoeken hoe ik het diafragma kon veranderen. Dit bleek bij het on/off knopje te zitten. 

Zo zullen er nog veel meer dingen zijn die ik ga ontdekken komende weken. 
In een volgend artikel zal ik beide camera’s eens met elkaar vergelijken. Omdat ik nog geen cardreader heb en dus de foto’s nog niet kan bekijken en bewerken op mijn macbook heb ik foto’s met mijn iPhone gemaakt om toch iets te laten zien. Hierbij twee kleine foto’s die ik heb gemaakt met de 5D mark II.

Edit: Ik krijg net een goede tip (Auke Rensen) dat ik de kaart ook gewoon kan uitlezen via een usb kabeltje. Daar had Simone nog niet aan gedacht natuurlijk. Ik zal zo snel mogelijk foto’s plaatsen!

Geef een reactie

