Apps voor de iPhone..

Apps voor de iPhone..
Er zijn er zoooooveel dat ik soms een beetje verdwaal in mijn eigen mapjes structuur. Zo heb je natuurlijk de standaard twitter, facebook en whatssapp-apps. Maar er zijn nog oneindig veel apps. Ik heb voor jullie een drietal apps uitgekozen die (natuuuurlijk!) met fotografie te maken hebben. Ik ga ze stuk voor stuk langs en laat natuurlijk ook wat voorbeeldjes zien.


Ik begin met Instagram, waarschijnlijk de bekendste van alle apps. Met Instagram kun je je foto’s oldskool maken. Tientallen filters geven je foto een speciaal effect. Ook kun je je scherpte verleggen door simpelweg op je beeldscherm te tikken daar waar je het scherptepunt wil hebben. Je kunt diezelfde scherpte aanpassen naar een spot of een lange strook. Naast het foto-filter heeft instagram een eigen (soort van) twitter voor foto’s. Je kunt er elkaar volgen en reageren op foto’s. Het is ook heel makkelijk om je instagram foto’s te delen via facebook en twitter.  

Instagram © Simone Lenselink Fotografie

De volgende app op mijn lijstje is HDR FX. Deze app ken ik zelf nog maar een paar dagen en het schijnt dat je er HDR effecten mee kunt creëren. De plaatjes zien er super uit in de appstore maar ik vrees dat ik iets teveel verwachtte. Nou heb ik ook niet echt de juiste foto’s gebruikt denk ik maar het viel mij ietwat tegen.

Wat doe je? Je laad (of maakt) een foto naar de app en hij genereerd 9 filter keuzes. Jij kiest er 1 uit waarop je verder borduurt. Tot dan toe lijkt de app heel erg om instagram, maar wat wel nieuw is, is dat je nu de effecten zelf kunt afzwakken. Je kunt bijv. een geel-filter over je foto gooien en deze vervolgens verzwakken naar 20% voor net dat beetje extra. Ook zit er een curve functie in zoals we die kennen van photoshop.

HDR FX © Simone Lenselink Fotografie

Een andere leuke app die ik kort geleden opdook is Frametastic . Dit is een app waarmee je nieuwe foto’s en bestaande foto’s in een frame kunt zetten. Je kunt kiezen uit 18 (gratis) frames waar je je foto’s in kunt plaatsen. De gratis frames gaan tot 6 foto’s in 1 collage. Super leuk en handig om je foto’s mooi samengevoegd aan iemand te sturen via bijv. de mail, twitter, facebook of tumbler. Ook bij deze app kun je je foto’s lichtelijk bewerken. Zo kun je de randen van de foto’s rond maken. De lijn om de foto’s vergroten en verkleinen en door dubbel te tikken om de foto kun je ook hier een filter toevoegen.

Frametastic © Simone Lenselink Fotografie

En zo zijn er natuurlijk nog veel meer apps te vinden. Ik heb er voor nu drie uitgekozen maar er zal vast nog een blogpost volgen met andere apps. Voor nu moeten jullie het hier even mee doen. Deze apps zijn allemaal gratis te downloaden trouwens! 🙂

1 thoughts on “Apps voor de iPhone..

Plaats een reactie